Skip to the content Skip to the main menu

12 teser fra friskolelivet

  • 12 teser
  • Børnesyn
  • Dannelse
  • Samfundet
  • Lederens rolle
  • Forfattere
  • Kontakt

Om teserne

De teser som du finder på denne side, blev til ved Dansk Friskoleforenings kursus “Ledelse af fri skole”, som en del af studiekredsen “12 teser”.

Ledere fra frie skoler i hele landet har været en del af en studiegruppe, der igennem oplæg og dialog har fundet frem til de 12 teser.

Studiekredsen bliver ledet af friskolelederne Jesper Villadsen og Morten Mosgaard

  • 12 teser
  • Børnesyn
  • Dannelse
  • Samfundet
  • Lederens rolle
  • Forfattere
  • Kontakt

Om teserne

De teser som du finder på denne side, blev til ved Dansk Friskoleforenings kursus “Ledelse af fri skole”, som en del af studiekredsen “12 teser”.

Ledere fra frie skoler i hele landet har været en del af en studiegruppe, der igennem oplæg og dialog har fundet frem til de 12 teser.

Studiekredsen bliver ledet af friskolelederne Jesper Villadsen og Morten Mosgaard

11. De voksne har tillid til, at børns dannelse giver dem håb, mod og forudsætninger for at skabe et bæredygtigt samfund.

  • Posted in 12 teser om de frie skolers børnesyn
Previous post: 12. Børnene er forældrenes ansvar. Next post: 10. Børn skal opleve en meningsfuld tilknytning til voksne, der stiller rammer for og forventninger til dem.

Comments are closed.

Related Posts

2. Børn har ret til at være børn og ret til at være sig selv.

6. Børns frie leg er en vigtig del af karakterdannelsen.

7. Børn danner karakter, udvikler selvværd og får livsmod, når jeg bliver til vi og vi bliver til mig.

4. Børns tarv skal varetages. Deres meninger og ønsker skal høres og tillægges passende vægt.

Theme by Anders Norén