Skip to the content Skip to the main menu

12 teser fra friskolelivet

  • 12 teser
  • Børnesyn
  • Dannelse
  • Samfundet
  • Lederens rolle
  • Forfattere
  • Kontakt

Om teserne

De teser som du finder på denne side, blev til ved Dansk Friskoleforenings kursus “Ledelse af fri skole”, som en del af studiekredsen “12 teser”.

Ledere fra frie skoler i hele landet har været en del af en studiegruppe, der igennem oplæg og dialog har fundet frem til de 12 teser.

Studiekredsen bliver ledet af friskolelederne Jesper Villadsen og Morten Mosgaard

  • 12 teser
  • Børnesyn
  • Dannelse
  • Samfundet
  • Lederens rolle
  • Forfattere
  • Kontakt

Om teserne

De teser som du finder på denne side, blev til ved Dansk Friskoleforenings kursus “Ledelse af fri skole”, som en del af studiekredsen “12 teser”.

Ledere fra frie skoler i hele landet har været en del af en studiegruppe, der igennem oplæg og dialog har fundet frem til de 12 teser.

Studiekredsen bliver ledet af friskolelederne Jesper Villadsen og Morten Mosgaard

10. Børn skal opleve en meningsfuld tilknytning til voksne, der stiller rammer for og forventninger til dem.

  • Posted in 12 teser om de frie skolers børnesyn
Previous post: 11. De voksne har tillid til, at børns dannelse giver dem håb, mod og forudsætninger for at skabe et bæredygtigt samfund. Next post: 9. Børn skal tage ansvar og have pligter for at blive en del af fællesskabet.

Related Posts

12. Børnene er forældrenes ansvar.

4. Børns tarv skal varetages. Deres meninger og ønsker skal høres og tillægges passende vægt.

6. Børns frie leg er en vigtig del af karakterdannelsen.

11. De voksne har tillid til, at børns dannelse giver dem håb, mod og forudsætninger for at skabe et bæredygtigt samfund.

Theme by Anders Norén