Skip to the content Skip to the main menu

12 teser fra friskolelivet

  • 12 teser
  • Børnesyn
  • Dannelse
  • Samfundet
  • Lederens rolle
  • Forfattere
  • Kontakt

Om teserne

De teser som du finder på denne side, blev til ved Dansk Friskoleforenings kursus “Ledelse af fri skole”, som en del af studiekredsen “12 teser”.

Ledere fra frie skoler i hele landet har været en del af en studiegruppe, der igennem oplæg og dialog har fundet frem til de 12 teser.

Studiekredsen bliver ledet af friskolelederne Jesper Villadsen og Morten Mosgaard

  • 12 teser
  • Børnesyn
  • Dannelse
  • Samfundet
  • Lederens rolle
  • Forfattere
  • Kontakt

Om teserne

De teser som du finder på denne side, blev til ved Dansk Friskoleforenings kursus “Ledelse af fri skole”, som en del af studiekredsen “12 teser”.

Ledere fra frie skoler i hele landet har været en del af en studiegruppe, der igennem oplæg og dialog har fundet frem til de 12 teser.

Studiekredsen bliver ledet af friskolelederne Jesper Villadsen og Morten Mosgaard

1. Alle børn har et iboende og ukrænkeligt værd.

  • Posted in 12 teser om de frie skolers børnesyn
Previous post: 2. Børn har ret til at være børn og ret til at være sig selv.

Related Posts

3. Børn gør, hvad de kan for at lykkes.

6. Børns frie leg er en vigtig del af karakterdannelsen.

10. Børn skal opleve en meningsfuld tilknytning til voksne, der stiller rammer for og forventninger til dem.

9. Børn skal tage ansvar og have pligter for at blive en del af fællesskabet.

Theme by Anders Norén