Skip to the content Skip to the main menu

12 teser fra friskolelivet

  • 12 teser
  • Børnesyn
  • Dannelse
  • Samfundet
  • Lederens rolle
  • Forfattere
  • Kontakt

Om teserne

De teser som du finder på denne side, blev til ved Dansk Friskoleforenings kursus “Ledelse af fri skole”, som en del af studiekredsen “12 teser”.

Ledere fra frie skoler i hele landet har været en del af en studiegruppe, der igennem oplæg og dialog har fundet frem til de 12 teser.

Studiekredsen bliver ledet af friskolelederne Jesper Villadsen og Morten Mosgaard

  • 12 teser
  • Børnesyn
  • Dannelse
  • Samfundet
  • Lederens rolle
  • Forfattere
  • Kontakt

Om teserne

De teser som du finder på denne side, blev til ved Dansk Friskoleforenings kursus “Ledelse af fri skole”, som en del af studiekredsen “12 teser”.

Ledere fra frie skoler i hele landet har været en del af en studiegruppe, der igennem oplæg og dialog har fundet frem til de 12 teser.

Studiekredsen bliver ledet af friskolelederne Jesper Villadsen og Morten Mosgaard

7. Børn danner karakter, udvikler selvværd og får livsmod, når jeg bliver til vi og vi bliver til mig.

  • Posted in 12 teser om de frie skolers børnesyn
Previous post: 8. Børn skal være en del af anerkendende og forpligtende fællesskaber for at udvikle sig til frie og myndige voksne. Next post: 6. Børns frie leg er en vigtig del af karakterdannelsen.

Comments are closed.

Related Posts

4. Børns tarv skal varetages. Deres meninger og ønsker skal høres og tillægges passende vægt.

6. Børns frie leg er en vigtig del af karakterdannelsen.

5. Børns iboende nysgerrighed, frimodighed og fantasi skal bevares og styrkes.

8. Børn skal være en del af anerkendende og forpligtende fællesskaber for at udvikle sig til frie og myndige voksne.

Theme by Anders Norén