Skip to the content Skip to the main menu

12 teser fra friskolelivet

  • 12 teser
  • Børnesyn
  • Dannelse
  • Samfundet
  • Lederens rolle
  • Forfattere
  • Kontakt

Om teserne

De teser som du finder på denne side, blev til ved Dansk Friskoleforenings kursus “Ledelse af fri skole”, som en del af studiekredsen “12 teser”.

Ledere fra frie skoler i hele landet har været en del af en studiegruppe, der igennem oplæg og dialog har fundet frem til de 12 teser.

Studiekredsen bliver ledet af friskolelederne Jesper Villadsen og Morten Mosgaard

  • 12 teser
  • Børnesyn
  • Dannelse
  • Samfundet
  • Lederens rolle
  • Forfattere
  • Kontakt

Om teserne

De teser som du finder på denne side, blev til ved Dansk Friskoleforenings kursus “Ledelse af fri skole”, som en del af studiekredsen “12 teser”.

Ledere fra frie skoler i hele landet har været en del af en studiegruppe, der igennem oplæg og dialog har fundet frem til de 12 teser.

Studiekredsen bliver ledet af friskolelederne Jesper Villadsen og Morten Mosgaard

8. Børn skal være en del af anerkendende og forpligtende fællesskaber for at udvikle sig til frie og myndige voksne.

  • Posted in 12 teser om de frie skolers børnesyn
Previous post: 9. Børn skal tage ansvar og have pligter for at blive en del af fællesskabet. Next post: 7. Børn danner karakter, udvikler selvværd og får livsmod, når jeg bliver til vi og vi bliver til mig.

Comments are closed.

Related Posts

3. Børn gør, hvad de kan for at lykkes.

5. Børns iboende nysgerrighed, frimodighed og fantasi skal bevares og styrkes.

11. De voksne har tillid til, at børns dannelse giver dem håb, mod og forudsætninger for at skabe et bæredygtigt samfund.

9. Børn skal tage ansvar og have pligter for at blive en del af fællesskabet.

Theme by Anders Norén